Thursday 6 October 2011

0
cawan komen
Tika aku kecil-Dedakasi buat Arwah Mohammed Nazaruddin Bin Abdullah

Tika kecil
Tika aku masih dibangku sekolah
Aku masih ingat
Insan itu
Yang selalu menghantarku ke sekolah
Walaupun cuma menghantar
Namun jasanya tetap aku ingat

Tika kecil
Tika aku masih dibangku sekolah
Aku masih ingat
Insan itu
Kadangkala memberi duit belanja
Walau sekadar seringgit dua
Namun jasanya tetap aku ingat

Tika kecil
Tika aku dibangku sekolah
Aku masih ingat
Insan itu
Kadangkala membelikan aku baju
Ketika berjalan
Walaupun tidak mahal
Namun jasanya masih aku ingat

Tika kecil
Tika aku dibangku sekolah
Aku masih ingat
Insan itu
Selalu membawa aku berjalan-jalan
Walaupun tempatnya tidak jauh
Namun jasanya masih aku ingat

Dan hari ini 
Insan itu sudah tiada
Dia pergi menghadap Ilahi
Bertemu penciptanya
Kadangkala rindu itu datang menggila
Namun ia sudah suratan
Ingin sekali bertemu dengannya lagi
Walau dalam mimpi
Aku ingin ucapkan aku rindu
Bersama satu pelukan erat

Terakhirnya
Sebelum aku pulang berjuang sebagai seorang penuntut ilmu
Sempat dia menghulur sedikit sumbangan
Walau dalam perit menahan sakit
Menahan derita akibat ujian Ilahi
Semua itu masih segar dalam ingatan
Hingga saat aku menulis dedikasi ini

Kini bekalanmu cumalah
Sedekah jariah
Ilmu yang bermanfaat
Doa anak soleh

Terima kasih atas segalanya
Doaku akan sentiasa mengiringimu
Al Fatihah..


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

No comments:

Post a Comment